Tuesday, January 6, 2009

Khayal Khyalan Gua... huhu...

WEYYY... Gua ada benda nak story ni... Dah agak lama gak gua pendam bnde ni... Saje je nak bgtau, tu pon klu lu org nak tau la... Klu tak nak tau, lu org bleh alihkan mouse ke sudut kanan bahagian atas skrin, dan tekan pada button X... [babai syg... dah ludah jgn jilat balik ye]... Ok, sape yg masih di sini, gua ucapkan tahniah sbb anda layak ke peringkat seterusnya dan anda layak utk gores dan menang... haha... Takde la, saje2 je... Jangan la suam sgt gi caye...

Okay, di pendek kan crita, gua nak introduce sumthing yg dari dulu smpai skang gua willing nak beli... Tp masih tak dapek2 lg because of certain problems dat I face [gua akan bgtau problem2 nye di perenggan berikutnya]... Gua mengidam nak bli mende alah ni sbnrnye [see figure 5.7 and 5.8]... Smart kan? Nama die DSLR camera, brand NIKON, model D60... Mmg dah lama gua usyar tenggiling ni... Dulu klu jmpe kedai camera kat mall, sure gua brenti jap, lekap muka kat dpan cermin lutsinar yg ade display camera D60 ni, then tengok puas2 sambil ckp dlm ati, satu ari nnt gua akan memiliki D60 jgk... Smpai berwap cermin tu sbb kne nafas gua... Cina yg jaga kedai tu pon bengang and sound gua, "lu mau tngok ka mau bli? Klu mau tngok, lu boleh jalan la..." Sedey gler gua time tu, pastu gua trus bgun and belah tanpa toleh belakang [dgn niat gua takkan jejak kaki ke kdai tu lagi, klu jejak pon nak balas dendam je] smbil sepak2 tin [kononnye sedey gler la]...


Figure 5.7

Figure 5.8




Antara problem2 yg menidak kan gua utk memiliki D60 ialah :


1. Gua tak cukup duit lg sbnrya, tabung gajah gua blum penuh lg [tabung gajah gua ada 7bijik, tapi duit simpanan semasa gua bru cecah paras kaki tabung gajah yg pertama, dat means ada 6 lagi tabung gajah yg kosong... Oh Shit! lama lagi sial]... Cina kamera tu pon satu, jual mahal2 sgt watpe, kamera smpai RM2xxx, pale jimbit die... Tp harga tu akan terbayar dgn kepuasaan yg akan dirasa bile dpt capture pic smart... Takpe, pelah2 kayuh... Go apex, GO!!

2. Gua tak dpat surat approve dari Bos and Mem besar gua lagi [babah and mama]... Gua risau diorg tak approve je, mmg batal la projek klu diorg tak ske... Sure Bos and Mem besar gua kata cmni nnt, "Hah? Nak bli kamera? Watpe? Bila? Brpa harga? Tak payah la, mmbazir je, kamera handset kan ada... Kamera banyak2 watpe, muka ade satu je, Tak usah nak ngade2..." Hmm... Memang tak la nmpak nye... huhu...

3. Tu je kot major problems gua skang ni... Yg lain smua minor kot... huhu...


So, gua target dlm bulan Julai penuh la kesemua 7 tabung gajah gua tu... Masa tu, gua bwak smua tabung2 tu dlm plastik itam dan pegi ke kedai Cina Kamera yg td tu, gua akan pecahkan satu persatu tabung gajah gua dpan bijik mata die... Gua yakin die akan menangis dan tarik balik kata2 hinaan die ke atas gua satu masa dlu... Dgn pantasnye die akan bungkuskan gua sebijik Brand New Nikon D60... Dan tak lupe juga, gua ada bawak bersama 3liter minyak diesel utk gua bakar kedai die just after die bagi bungkusan D60 tu kat gua... Alangkah gembiranya hati bila hajat terlaksana [dpt miliki D60] dan dendam terbalas [dpt bakar kedai cina tu]... huhu...

Lu org tolong la doakan gua dapat memiliki D60 ye... Sbb tu la bnde yg gua idam2 kan selama ini... Nnt bleh kita tangkap gmbar same2 kan... huhu...

Ok la, tu je kot... Gua pon nak belah dah ni... Sori la klu byk mengarut k...

Pen off dlu ye...



Written by,

apex


No comments:

Post a Comment