Monday, May 4, 2009

BAS MINI

Masa tu aku sedang memandu.
Memandu kereta edd.
Edd duduk di sebelah aku.
Aku melihat cermin pandang belakang.
Belakang aku ada 4 orang jelitawan.
Jelitawan yang gila.
Gila babi.
Babi melintas jalan secara tiba-tiba.
Tiba-tiba babi itu berhenti.
Berhenti sambil tunjuk jari hantu.
Hantu sungguh babi itu.

Aku masih lagi memandu.
Memandu agak laju kerana jalan sunyi sepi.
Sepi lagi suasana di dalam kereta.
Kereta seperti membawa jenazah.
Jenazah yang bakal dikebumikan selepas asar.
Asar 4 rakaat.
(kehabisan idea)



Ish!! Susah la gua nak menyampaikan
cerita dalam keadaan begitu.
OK, gua tukar sikit la cara penceritaan gua.



(selepas tidur, 2jam 35minit kemudian)


Masa tu gua sedang memandu.
Kereta itu kepunyaan edd.
Edd duduk depan sebelah gua.
Kat belakang ada lagi 4 orang perempuan.
Gua tau seat belt belakang tak cukup.
Tapi peduli hapa.
Polis takde. Bitch! (tiba2 emo)

Masa tu dari bangi ke Uniten.
Keadaan jalan sungguh lengang.
Keadaan dalam kereta pula sunyi sepi.
Semua seakan tidak bermaya.
Seperti ayam bernajiskan kapur.
Mungkin akibat kekenyangan McD.

Masa tu lampu isyarat merah.
Semua masih senyap dan hambar.
Gua berfikir sejenak sambil tunggu lampu hijau.
Bagaimana untuk menceriakan suasana?
Gua buntu buntu buntu *TUUUUT* (bunyi censored)
HAA! Gotcha!
Seutas idea telah dijumpai.

Gua ternampak sebuah bas mini Kajang.
Bas itu terkedek-kedek di jalan sebelah sana.
Demi menghidupkan suasana.
Gua rela mengggadaikan maruah gua.
Gua dengan sepontan berkata,
"COMEL LA BAS MINI TU... STIM PULAK TENGOK"

Suasana yang suram tadi tiba-tiba hilang.
Malah gegak gempita kereta dibuatnya.
Penuh dengan hilai tawa 5 jelitawan.
Kecuali gua.
Suasana meriah kekal sampai di Uniten.
Gua berjaya mengubah suasana.
Hebat bukan?



p/s : Gua seorang lelaki normal OK. Tidak tergugat dari dugaan anasir luar kecuali insan yang bergelar wanita. Itu semua hanyalah untuk mengubah suasana. Tiada perkara serious dalam hal ini. MOOD : chill

Tips : Untuk menghidupkan suasana yang suram, anda boleh la mencuba cara seperti di atas. Cara ini diberi nama Apex's Law. Anda cuma perlu menggadaikan maruah anda untuk seketika. Berkorban lah demi rakan2 selagi mereka ada di sisi.
Selamat mencuba!!







dikemas kini oleh :
Sir APEX FERGUSON

14 comments:

  1. gelabah~
    coverline tak agak2.
    stim tgk bas, mmg tak ah.
    hahaahahhha.

    ReplyDelete
  2. mane ade...

    mitos semata mata....

    hahaha

    ReplyDelete
  3. ceh alasan menggadai maruah untuk seketika:P

    ReplyDelete
  4. cuma seketika ok...

    bukan stiap masa...

    ReplyDelete
  5. eh apex.
    i rasa u ni bumble bee lah.
    selera pada bas.
    :p

    ReplyDelete
  6. aku rasa lagi best kalau ko cakap:

    "tengah sunyi2 ni, best gak rogol orang"

    hahahahahhaa

    ReplyDelete
  7. oh ayat cadangan yang last tu jgn pakai pex.pervert tu.
    jatuh saham.

    ReplyDelete
  8. tu la...budak tu yg pervert sbnrnye...i ok je..hahha

    ReplyDelete
  9. giler ar.. dah ade blog skarang...
    ape bende la ko mengarut tue...

    ReplyDelete
  10. Apex Law? haha... Newton'w law pon ko x terhafal lg, ni kan lak nak tmbah law baru

    ReplyDelete
  11. yela...apex law dah digunakan pesat seluruh dunia... hahha

    ReplyDelete