Wednesday, July 15, 2009

KEMBANG!

Assalammualaikum semua. Akhirnya, dapat jugak gua mencari masa sesuai untuk mengisi ruang untuk new post ni. Rasa macam malas la pulak nak update blog lately. Tapi gua selalu jugak baca blog member2 gua, lepas baca gua ada rasa jeles sikit dengan new entry diorang yang bertali arus. Namun, perasaan jeles sahaja tidak cukup untuk membakar semangat gua untuk duduk menghadap laptop berjam jam demi sesuap new entry. Demi memenuhi permintaan peminat2, gua gagahkan jugak diri gua untuk membuat new entry. Awwwww~ (mak terharu nyah)

Gua takde cerita yang best la untuk di share kali ni. Tapi, gua nak try rungkai satu permasalahan yang selama ni membelenggu kepala gua. Gua yakin betol, korang pun penah dengar benda ni. Tapi korang kan pemalas, malas nak fikir benda2 remeh ni. Dan hari ni, biar gua tolong rungkaikan untuk korang.


Permasalahan nya berbunyi seperti ni :

BILA ORANG PUJI KITA, KITA AKAN BANGGA. DAN BILA KITA BANGGA, ORANG AKAN CAKAP KITA KEMBANG BONTOT SAMPAI KOYAK SELUAR.

Bunyi macam bodoh je kan? Tapi ini la benda yang selalu orang ungkapkan kepada kita. Namun, kita sedikit pun takde usaha untuk menyangkal tuduhan membabi buta yang dilemparkan kepada kita (Malah kita akan terus berbangga sambil membiarkan bontot kita membesar seperti bunga raya yang sedang mekar di taman larangan). Normal la kalau bangga bila dipuji kan?

Kalau korang nak tau, gua minat kat Sharifah Amani. Dia comel dan sungguh mengasyikkan.Tapi dia tu skinny sangat la. Kalau badan dia berisi sikit, sure dia hot macam Megan Fox (Lisa Surihani pun ok kot) Sekarang, gua nak mintak tolong 2 perkara kat korang :

1. Tolong la beri pujian melambung kat Sharifah Amani tu. Biar bontot dia berisi sikit. Baru sedap mata memandang. Pandai2 la korang bajet untuk beri pujian secukup rasa. Kang kalau terlebih puji, berlebih pulak bontot dia (kang tak pasal2 pulak dia kena upah 3 orang untuk tolong pikul bontot dia semasa shopping barang dapur di carrefour). And, jangan la korang puji dia masa dia tengah jalan di Red Carpet Anugerah Bintang Popular (kang rosak pulak dress ketat berlabuchi tajaan Kedai Jahit Mubarak Enterprise).

2. Tolong la jangan puji Sharifah Aini. Gua highlight kan sekali lagi. Tolong jangan puji Sharifah Aini. Even, menyimpan niat untuk memuji pon jangan. Gua bukan apa, korang tau la macam mana bentuk muka bumi dia kan? So, sebelum nasi menjadi bubur, better jangan. Yela, kalau Sharifah Amani pun kena upah 3 0rang untuk pikul, Sharifah Aini barangkali memerlukan 3 bas orang (bukan bas biasa, tapi bas dua tingkat tu).


gambar sekadar hiasan



p/s : Dear Kak Pah, tolong la jangan saman saya jika Kak Pah ada terbaca cebisan karya saya ini. Saya orang susah, tak mampu nak upah peguam untuk bela saya di mahkamah. Tambahan pula keadaan ekonomi negara semakin meleset, duit Mara pula sudah dibekukan. Saya tidak berniat untuk apa2, just untuk mengisi masa lapang saja. Dan ini lebih elok dari saya menjadi mat rempit sejati. Tolong jangan banned blog saya. Saya sayang Kak Pah! Awwwww~



Gua rasa baik gua pen-off sekarang, sebab makin banyak gua tulis, makin banyak Sharifah yang disebut, dan makin banyak orang yang diupah untuk memikul. Dan maaf sekali lagi dipinta.

Hingga bertemu di next post. Semoga terubat rindu korang kat gua. hahaha (gelak angkuh)




released by :
APEX

12 comments:

  1. HAHAHAHHAHa. time nak pen off pon sempat lagi dea bahan. haha.

    kalau kau kesian kau link la aku. aku da link kau nie. heuheheeueu

    ReplyDelete
  2. hahahaha. masuk air giler.
    nganjeng kuat. tajuk pn dah kontroversi.
    "kembang". ingtkan pasal sape.
    hahaha.


    lastly, aku suke part sharifah aini tuh.
    wahahah :D

    ReplyDelete
  3. JAJA : aku tak reti nak link dowh.. buta IT kot.. hahha

    NADYA : kembang? hahha

    ReplyDelete
  4. hai.
    saya kak pah.
    saya dah keluar duit 85 ribu tapi belum ada album.
    sekarang sy komen ni pakai akaun orang lain.
    jaga u pek.
    saya nak saman jugak tak kira.

    oo.bas 2 tingkat ye?

    yang komen,
    kak pah kembang.

    ReplyDelete
  5. ZAHIN : mantapp broo... haha

    PIJIE : haha.. kak pah nakkal...

    ReplyDelete
  6. Cool post yaw. HAHA ramai laki yg minat sharifah amani akan kata die too skinny. Ape kata korang derma lemak kat die. HAHA !

    ReplyDelete
  7. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA gelak guling2
    haha

    ReplyDelete
  8. KHALEEQA : hahha... mana boleh

    IDA : guling la sampai lebam.. haha

    ReplyDelete
  9. hahahahaha
    xboleh bla gila. haha
    kak pah, tula dri dulu suroh diet xnak dgr. kan dah jd bahan. haha

    ReplyDelete
  10. hahaha.
    gyle kreatif pale otak.
    entry yg memberansangkan
    x)

    ReplyDelete
  11. PIQAH : padan muka kak pah annn...

    MYRA : hahha... namo2...

    ReplyDelete