Tuesday, March 24, 2009

HEPY 19th BESDAY EDD!!

Tanggal 22hb MAC 1990, maka lahirlah seorang puteri dari Pelabuhan Klang yg terus di beri nama sebagai "Puteri Perlabuhan Klang" [PPK]. PPK itu dilahirkan dgn keadaan elok dgn jisim 4.34kg, berat 43.4 Newton. Sewaktu PPK berada di sekolah tadika, cikgu Matematik kpd PPK selalu menghadapi kesukaran dlm menyebut nama PPK semasa beliau [cikgu matematik] mengambil kehadiran murid-murid disebabkan nama PPK itu tidak boleh disebut kerana dlm perkataan "PPK" tidak mengandungi sebarang huruf vokal [A,E,I,O,U].

Oleh yg demikian, cikgu Matematik kpd PPK itu tadi menyarankan kpd PPK untuk pergi ke Pejabat Pendaftaran Negara dan menukar namanya kpd yg lebih mudah di sebut. Maka, PPK pun menurut perintah cikgu Matematik nya itu. PPK pun pergi lah ke Pejabat Pendaftaran Negara utk menukar namanya.

Selepas itu, PPK berjaya menukar nama nya dan PPK skarang dikenali sbg "Nora Syaza" [NS]. NS pun pergi la berjumpa semula dgn cikgu Matematik nya utk memberitahu nama baru nya ialah NS. Namun, cikgu Matematik kpd NS masih tidak berpuas ati dgn nama NS kerana dlm perkataan "NS" masih tiada huruf vokal [A,E,I,O,U]. Jadi, NS sekali lg ke Pejabat Pendaftaran Negara utk menukar nama nya.

Kali ini, NS tekad utk menukar namanya kpd "Embun Dalam Durian" [EDD]. Dan nama EDD ini amat di sukai oleh cikgu Matematik nya kerana dlm perkataan "EDD" ada mengandungi huruf vokal. Dan cikgu Matematiknya itu sudah tiada masalah lagi dlm mengambil kehadiran murid-murid. Sekian Trima Kaseh!




Haaaaaa.....Tu la sedikit introduction kpd entry gua kali ni. Entry ni berkisar tentang Suprise Besday Party yg gua dan mmber2 plan untuk suprise kan Si Embun Dalam Durian tu, EDD.



Berikut sedikit details pasal suprise besday party tu :

DATE : 22hb March 09
TIME : 9.00 pm.
PLACE : Pondok Depan Tasek Uniten
TOK DALANG : apex, haziq, safwan, keret, baby, cipuwt, hafiz, ani, jaja [kecuali Edd la senang cite]



Petang sblm majlis bermula, gua n tok dalang yg lain pergi ke Alamanda utk beli sedikit sebanyak keperluan party sperti kek, pinggan kertas, air, lilin, ais, sosej, fries and so on. Dan sesampai nye kitorg kat Uniten dari Alamanda arround 8.30pm, smua trus pergi ke pondok depan tasek utk membuat persiapan di sana.

Sesudah smua dah set up, kitorg pon nyorok la kat atas bukit sambil tunggu si Edd smpai ke pondok. Bila nmpak je kelibat Edd menuju ke pondok, kitorg dari atas bukit dah bersiap2 utk bwk trun kek utk suprise kan dia. Masa kitorg mula trun dari bukit tu, si Edd maseh tak prasan kitorg sedang bwk kek dgn lilin menyala [mungkin sbb dia suam kot]. Bila kitorg start nyanyi

"Hepy Besday To U, Hepy Besday To U, Hepy Besday To Edd, Hepi Besday To U",

pastu bru dia prasan kehadiran kitorg. Dari riak muka dia, kitorg nmpak dia terharu dgn suprise party yg kitorg plan specially utk dia.

Then, mula lah upacara tiup lilin dan potong kek sambil lagu Hepi Besday sekali lagi dilaungkan di tepi tasek yg sepi. Pastu kitorg pon makan la KFC yg Edd bawak, mayb dari Perlabuhan Klang jgk kot. Dah la besday dia, dia lak yg blanje KFC. Tp takpe la, sama2 la kita makan kan.

Sedang smua meratah dada dan peha ayam KFC, maka berlaku la satu lagi gimik di mana kitorg memberi hadiah kpd Edd, dan sekali lg dia terharu dan tersipu2. Sbnrnya, party ini juga utk memperingati besday rakan2 yg sudah lepas sperti Baby on 9th JAN, Jaja on 30th JAN, Haziq on 31st JAN, Safwan on 1st MAC. Dan adiah utk Jaja dan Baby juga tidak ketinggalan. Baby juga terkejut dan terharu menerima adiah yg tak seberapa dari kitorg. Dan bila smua telah menerima habuan masing2, sesi bergambar pon bermula [sunggo berjasa D60 gua]. Pastu, kemas2 pondok dan bersurai.



Sedikit Pics dari D60 yg berjasa.


tiup jangan tak tiup EDD


kek besday : Edd, Baby, Jaja, Haziq, Safwan


Hidangan istimewa : KFC dari Pelabuhan Klang!


Edd dan habuannya : Purse dari ROXY


Baby dan habuannya : Sweater dari Pull and Bear


PERMATAS!!! (jgn jeles ok)


YEAHHH!!!






POSTED by : APEX

No comments:

Post a Comment