Monday, June 15, 2009

13th JUNE again??

13th June, ia datang lagi. Tak semena-mena ia datang dalam hidup gua. Gua pon tak tau kenapa ia kerap datang dalam hidup gua. Siapa orang yang daripada dulu dah letak 13th June ni dalam memory gua? Orang tu seolah-olah berbisik di sebelah telinga gua dengan menyebut 13th June (berulang-ulang kali dengan nada annoying) sejak 20 tahun yang lalu. Orang tu dah takde kerja lain ke? Takkan dia sanggup makan gaji dengan hanya membisikkan 13th June tu kat telinga gua demi menanggung anak bini di rumah. Siapa pulak yang bayar gaji dia? Dan sampai sekarang gua tak boleh lupakan tarikh keramat tu.

Daripada tarikh tu sendiri, gua dapat rasakan bahawa ada sesuatu yang hebat telah berlaku pada tarikh tu. Gua sendiri pon terfikir-fikir, apakah perkara hebat tu? Mari kita teka sama-sama apakah perkara hebat tu agaknya?

Tekaan Pertama : Saya Murthi, saya bangla juga mari. Hati kecil saya kuat ada cakap pada haribulan terbabit, itu doraemon tercekik makan kuih dorayaki.

Tekaan Kedua : Saya Razak dari Kampung Bidan Bergetah. Bekerja sebagai gembala penyu. Pada pendapat saya, tarikh itu lah Jamal Abdillah mula masuk jawi (berkhatan).

Tekaan Ketiga : I m Jaseng frong Pasir Mah Kelate. I tink, ong thak dake, Jengs Bong gih the infomasyengs to Sarjeng Misa abauk the bek niuh. (I m Jason from Pasir Mas Kelantan. I think, on that date, James Bond give the informations to Sarjan Misai about the bad news)

Ahhh.. Semua tekaan tak boleh pakai. Yang sebenarnya, 13th June itu la lahirnya seorang manusia macho bernama Shahriman.

HAAAAAAA.... Sebenarnya, 13th June tu besday gua. Alhamdulilah, dah genap 20 tahun gua tahun ni. Gua masih diberi nikmat Islam, nikmat hidup di muka bumi Allah S.W.T ni disamping orang tersayang. Syukur sangat-sangat.

Sambutan tahun ni pun ala kadar je. Bukan ala kadar, takde sambutan kot. Takde kek, hadiah mahupun lilin 20 batang. Agak sedih. Tapi nak buat macam mana. Macam ni pon gua dah bersyukur giler. Atleast family dan rakan2 sentiasa ada dekat di hati. Ramai jugak yang sempat wish besday gua tahun ni. Gua ada buat list senarai pengwish by order dan cara diorang mengwish.

1. Syira Kodai (scandal) - dia call tepat 12am, then terus nyanyi lagu hepi besday
2. Cipuwt (nadia yunus) - anta mesej kat number maxis
3. Haziq (roomate) - anta mesej kat number maxis
4. Zahidah (beloved school girl) - anta mesej kat number maxis
5. Abang Aie (abang kandungku) - anta mesej kat number celcom
6. Hafa (scandal) - anta mesej kat number maxis
7. Baby (permata) - dia call gua, then gua call dia balik untuk manfaatkan free call gua
8. Dekwan (blookar) - anta mesej kat number maxis
9. Dib (awek butang) - anta komen MS
10. Enna (scandal) - anta komen MS
11. Abul Athif (hero intan) - anta mesej kat number maxis
12. Jaja (siti hajar) - anta mesej kat number maxis
13. Farid (manager blookar) - anta komen MS
14. Elia (ex-schoolmate) - anta mesej kat number celcom
15. Farahlee (sape tah) - anta komen MS
16. Rutet (metc trainee) - anta komen MS
17. Khalid (sodox) - anta mesej kat number celcom
18. Kak Zura (kak iparku) - anta mesej kat number celcom
19. Haziq (LEI) - anta mesej kat number maxis, siap buat blog entry utk gua. TQ
20. Esah (ukm) - gua call dia, then dia terus nyanyi hepi besday.
21. Mama & Babah (lovely parents) - diorang terlupa, tu yang lambat wish! Its OK
22. Dya Izyan (uia kuantan) - anta komen FB
23. Acan (ex-schoolmate) - anta komen FB
23. Asma (LEI) - anta mesej kat number maxis
24. Edd (syaza) - anta mesej kat number maxis at 11.56pm, nasib baik sempat.

Ni yang wish jugak, tapi agak lambat sikit. Dah terlajak 13th June pon boleh wish jugak kan.

1. Badut (anak misai) - MS
2. Mok (basist blookar) - MS
3. Apend (ex-schoolmate) - MS
4. Amad (drummer blookar) - MS
5. Jaki (metc trainee) - FS
6. Gieda (sape tah) - FS
7. Adlil Raidah (anak buah) - Wish gua masa gua melangkah masuk ke rumah dia.
7. Cokelat (sape tah) - FS
8. Farahin (ex-schoolmate) - MS


Gua rasa macam ada yang tertinggal. Namun, kepada siapa2 yang gua tak sempat nak list kan, jangan la ambik hati OK (ambik la benda lain, jantung ke, paru2 ke, tali pusat ke) Sebab terlampau ramai yang wish dan mungkin ada yang gua terlepas pandang. Jangan risau, tahun depan ada lagi. Kalau boleh, buat la satu kelainan masa mengwish tu supaya gua akan kenang sampai bila2 (contoh : try wish besday kat gua pakai isyarat asap)

Dan kepada yang telah mengwish, tak kira la pakai call ke, anta mesej kat handphone ke, anta komen kat MS/FS/FB ke, anta surat pakai burung pipit ke, pakai isyarat asap ke,

Gua amat ber terima kasih kepada anda semua. Doakan gua semoga panjang umur dan dimurahkan rezki (mana tau lepas ni gua boleh beli teh o ais dengan harga RM0.20, murah rezki la tu kan?) dan berjaya dalam hidup di dunia yang sementara ni, mahupun di akhirat yang kekal abadi. Hope that our friendship would last forever.








besday boy,
APEX

12 comments:

  1. haha :) weh . aku nak jadi owg ptama wish ko kat blog :P . happy belated besday :)) hahaha . dari : aku&paan ...

    ReplyDelete
  2. o meen.
    i lupa la pex.
    huhuk.
    hepi belated birthday pex.
    :)

    ReplyDelete
  3. AKMAL : hahah.. tengs wei... kim slm kat paan... haha

    ReplyDelete
  4. PIJA : ayyo... u lupa kan? tak pela, tahun dpn ada lg... btw, tengs OK.. hehehe

    ReplyDelete
  5. happy belated birthday~
    tua sudah kamu

    ReplyDelete
  6. A : hehehe... tengs arra.. jgn lupa u pon dah tua OK... hahah

    ReplyDelete
  7. pex..cek fb
    den siap bg onitsuka tiger lg kat lu...
    hahaha...using "AMEK KAU"
    da tuo da ank cik aziz ni...

    ReplyDelete
  8. pek,,hari2 pon birthday ko kan??
    wish skrng pon ok..hahha.
    slmt hari lahir..
    dah 20-an nie pangai elok2 sket..haha

    ReplyDelete
  9. ashfaff : TENGS pet... onitsuka kat FB pon ok la.. hahha

    ReplyDelete
  10. ZAHIN : hahha... siud je.. btw, tengs.. haha

    ReplyDelete
  11. aku sebenarnya saje nak wish lambat2...so aku wish skrang...happy birhtday..aku hebohkan kat rumah teater.

    aku doakan ko pendek umur. sebab ko idup lama2 pun buat dosa.better mati cepat.hahahahaha

    ReplyDelete
  12. PAAN : haha.. ayat cover utk lambat wish.. haha... TQ btw...

    ReplyDelete