Saturday, June 6, 2009

Bas Pendek, Bas Panjang, Tergolek, Terlanj**g

JUMAAT, 5.6.2009: Uniten, Kampus Bangi, Selangor, Malaysia, Asia Tenggara, Benua Asia, Bumi, Orbit ke-3 dari Matahari, Galaksi, Alam Semesta (penat pulak nak bagi details, padahal nak cerita benda kat Uniten je)


Straight to the point la.
Semalam, gua ada final exam kat library Uniten, Kampus Bangi, Selangor... (rujuk atas)
Exam start pukul 8am dan tamat pada pukul 9am.
Sejam je, tapi gua hanya jawab 45minit sahaja.
(lu orang ni suka sangat puji gua pandai kan, malu la gua)
Gua keluar awal bukan sebab gua cepat siap pon.
Sebab dah kehabisan idea untuk diluahkan dalam kertas jawapan.
(nyesal tak bawak idea banyak2 sebelum masuk exam hall)
Tapi gua tidak keseorangan.
Rupanya ramai gak yang kehabisan idea time tu.
(diorang pon nyesal tak bawak idea banyak2)
Lepas keluar dari exam hall, gua chill.
Lupakan semua yang dah berlaku.
Bak kata pepatah, buang yang keruh, amik yang klorin.
Gua pon terus memandu balik ke kamar.

Semasa gua sedang memandu.
Graf Fokus Vs Masa gua mula menurun.
Ini kerana ada sesuatu yang pelik di kawasan berhampiran library.
(lu orang penah dengar teka-teki ni tak? Kalau harimau naik motor, manusia naik apa? Jawapan : manusia naik hairan)
Gua naik hairan kejap time tu.
Tapi takde pulak nampak harimau naik moto.
Ahhh.. Lupakan la teka-teki bodoh tu.
Gua nak cakap pasal kehairanan gua ni.
Kat kawasan library tu tempat pengumpulan bas2 Uniten.
Bas pendek ada, bas panjang pon ada.
(satu lagi, penah dengar lagu ni tak? Bas pendek, bas panjang, tergolek, terlanjang. Rasa bodoh pulak kecik2 dulu gua selalu nyanyi lagu ni)

Dalam banyak2 bas pendek kat situ, gua ada terperasan.
Ada satu Bas Pendek Baru (BPB).
Baru keluar kedai kot.
Smart da comel giler BPB tu.
Gua terus parking kat sebelah BPB tu.
Keluar dari kereta, dan berdiri menghadap BPB tu.
Gua tenung bas tu sambil menarik nafas panjang.
(hmmmmmm, comel sungguh BPB ni)
Akhirnya, Uniten guna jugak duit gua yang selama ni bayar yuran bas.
Dan gua amat berpuas hati dengan hasil nya.

Oleh kerana terlampau teruja dengan BPB Uniten.
Gua sempat Snap pic BPB tu.
(sebelum tidur, tengok dulu pic BPB tu)
Mari kita amati keindahan BPB ni.

















Comel giler kan?

ADVANTAGES of BPB
- aircond dia sure sejuk kaw2 (kena standby sweater dan glove kot)
- mesti laju giler (kalau kelas pkul 9, boleh bangun 8.59)
- langsir lawa (boleh menaikan semangat untuk pergi ke kelas)
- tempat duduk empuk (dapat merehat dan menyihatkan punggung)
- spring mantap (layan je bila lalu kat bonggol2 uniten)
- corak matang (rasa mcm naik bas ekspress pulak)



Lumrah alam, tiada yang baru kalau tiada yang lama.
Yang ni la Bas Pendek Lama (BPL) Uniten.

















Buruk giler kan?
Sebab tu la gua selalu tak datang kelas sebelum ni (hehe).

DISADVANTAGES of BPL
- aircond perlahan nak mati (rasa mcm nak pakai singlet je gi kelas)
- speed slow giler (orang jalan kaki lagi laju kot)
- langsir dah kepam (siap ada kesan air liur basi)
- tempat duduk berketul2 (rasa mcm nak buasir je lepas duduk)
- spring jahanam (ada bunyi "ek-uk-ek-uk" masa lalu kat bonggol, sakit pinggang)
- corak common (budak tadika tengok mesti diorang kata itu bas tadika diorang)


Dah la tu.
Dah banyak sangat kutuk BPL kan.
Kesian kat BPL tu.
Bagi peluang kat BPL untuk berubah untuk contohi BPB.
(everyone deserves the second chance - ayat teminator salvation)

Now, it's time to study (wah, apex cakap english la) (ish, diam la kau)
Final Examination is just arround the corner.
Lepas final ni cuti 2 minggu, 12hb-28hb June.
Mungkin tiada update sepanjang cuti.
So, jangan tanya "pex, bila nak update blog?"

OK, GTG. Bye.





HUG & KISSES,
APEX

8 comments:

  1. amboi apex.
    i tau la bas pendek lagi satu tu dah lama.
    tapi takyah la u nak tuka temperature kaler die pon jadi lama.
    tak adik tau.
    kecik enjin bas tu.
    (kecik hati untuk manusia)

    eh u ada nyanyi jugak lagu bas pendek bas panjang tu eh?
    eish.

    luahan iklas dari i.
    PCL
    (pija comel loteh)

    ReplyDelete
  2. tak adik is tak adil.
    typing error.
    tiada cubaan berlucah didini.

    ReplyDelete
  3. u ni pija, tau je i kurangkan temprature bas lama tu...
    kecik enjin bas tu kan...padan muka dia...

    trimas atas luahan anda wahai PCL...
    hehhe

    ReplyDelete
  4. apex..
    ak syg blog ko..
    ak akn terus mmbace blog ko tnpe henti..
    tp ak xtgok agy la bas 2..
    ha2..

    ~JALI sudeyh~

    ReplyDelete
  5. aku pon tetibe rindu bas uniten. huuuuu... tp kan, agaknye, kalo Mr.pakcikbotakyangbawakmacamsiput tu bwk, laju gak ke bas comel tu???

    eh, btw, ko kata comel sungguh bas tu.... jgn kata ko stim lg kot bile tgk bas kecik???lol

    ReplyDelete
  6. hahha...
    kau pon kenal ke Mr.pakcikbotakyangbawakmacamsiput tu??
    hahha

    ReplyDelete