Monday, January 26, 2009

GENTING-gohtong-GENTING-gohtong

Salam. Haaa! Seperti yang dijanjikan dlm last post, gua nak cite function yg kitorg [geng bas skola] dah alami last week. It was totally an enjoyable function. Funtion nye merupakan funtion yang lain dari function2 sblm ni which was a trip to Genting. Cadangan pada mulanya diusulkan oleh seseorg yg agak macho dgn nada main2 dan gurau2 saje yang pada ketika itu smua org dlm kekusutan dlm memikirkan tempat utk berfunction, yang berbunyi begini, "Susah2 kite gerak genting jela..." Lantas, smua org [yang dlm kekusutan td] terpaku sambil merenung [dlm keadaan slow motion] kepada si pencadang main2 tadi tu. Selepas itu, smua org trus merenung jauh ke tasek smbil memikirkan sejenak tentang cadangan itu. Dan keputusan trus dibuat dgn sebulat suara mnyatakan, "Kita ke Genting weekend ni..." Maka, smua org bersorak gembira dan mula mengorak langkah utk merancang trip ke Genting itu.

Followings are the details of the functions :

Vanue : Genting Highlands Outdoor Theme Park

Strenght : 6 pax [apex,safwan,aziq,sodox,baby,cipuwt] kecuali jaja

Transportation : Iswara Aeroback NBC147 + Genting Skyway

Date/Time : 18th Jan 09 / 6.30a.m-10p.m

Seawal pukul 5.50a.m phone gua dah start menerima panggilan bertalu2 dari cipuwt [biro kebajikan function] utk memastikan smua anggota function bgun sepertimana yg telah dirancang. Ala, tak payah risau la pasal boleh bgun ke tak sbb sblm tido smua dah bwat mind setting kepada Function Mode [yang mana smua org akan bergegas bgun utk memulakan function tanpa lengah2 walaupun sesaat]... Mind setting Function Mode adalah kata lawan bagi mind setting Class Mode. Dan seperti yang telah dirancang, pkul 6.30a.m kitorg sudah melintasi pintu pagar utama utk memulakan perjalanan. Smua seakan kebulur dan mata masing2 mula lah meliar mencari sumber makanan. Dan akhirnya bertemu dgn gerai jual nasi lemak tepi jalan. Kitorg pon grab la sorg sebungkus nasi lemak dan makan tepi jalan dgn keadaan matahari yg bru nak menampakkan cahayanya.

Pas setel down smua, dlm pukul 7.30a.m kitorg pon continue our journey. It took about 40 minutes to the Skyway Cable Car Station. Smpai2 sane je, gua nmpak kabus yg amat la tebal, maka bertambah ghairah gua utk naik genting [padahal dah menggigil kesejukkan, bulu roma pon didnt play their roles sgt sbb tlampau sejuk]... Then arround 8.30a.m kitorg berjaya menaiki sebijik gondola [kabel kar la ngok!] menuju ke puncak genting. Perjalanan mengambil masa lebih kuang 15min jgk la. Sepanjang perjalanan dlm kabel kar tu, gua cuak dan gayat gak sbnrnye sbb teramat la tinggi. Tp masing2 sempat buat lawak dan chill2 sambil amik pic dlm kabel kar tu. Dan tepat 8.45a.m kitorg berjaya menjejakkan kaki ke genting dan menegakkan bendera malaysia [wah, macam mendaki gunung everest lak, padahal genting je kot]...

Tp supprisingly, just kitorg ber-6 je yg memeriah kan genting time tu. Can u imagine genting sepi dan hambar? Maybe cina2 smua blum bgun tdo lg, mlayu je yg smangat naik genting awal2 [sesudah qunut]... Then kitorg pon rase mcm golden opportunity la bila tak ramai org [boleh naik byk2 kali]... Masuk2 je kat outdoor theme park, smua dah ghairah, tak tau nak start dgn yg mane satu. Pastu, nmpak spinner [buaian yg pusing2 tu] trus berlari ke situ utk dijadikan sbg opening act. Ada lah dlm 10org [including us] yg main 1st session tu. Pas abis je main spinner tu, smua pening dan jalan terhoyong-hayang. Kitorg main almost smua game kat outdoor theme park tu. Dan berikut ialah ulasan bg stiap permainan yg kitorg ceburi.

Genting Outdoor Theme Park

Spinner - Gua naik 2x, 1st naik masa mula2 dtg. Naik kali kedua masa ptg. Kali kedua naik ni yg takleh handle, pas abis je gua trus cari vick urut pale [poning nak mampuih]... Tp best lol main ni sbb gua rasa di awang-awangan. Dah la gua dduk paling ujung, cuak gler kot [rase cam nak tersepak je payung marrybrown tu]...

Geli2 : * * * * *

Go Kart - Alamak, ni la antara game yg paling geli2 skali. Kete dah la pakai enjin mesin rumput, mmg laju la kan. Kecut perut gua. haha. Helmet dah la busuk nak mampos. Ayyo, kedekut pnye genting [goh tong], beli la helmet bru. Nak untung lebeh je kau kan. Shit! Cukup la 1x kali gua naik.

Corkscrew - Ni bukan geli2, tp geli je. Cuak gak kot, tp fun sbb die laju dan pusing2. Buat pertama kalinya gua naik corkscrew tak tutup mata. Mmg smart la. Gua naik ni 3x. Layan beb. Dah abis tu siap beli pic RM12 lg [motif utama nak tunjuk kat jaja, but until today she refuses to see it, damn!].. Smua muka ketat je mase naik corkscrew, tp gua je macho.

Geli2 : * * * * *

Space Shot! - Aaaarrggghhh... Ni yg gua paling cuak skali sbb 1st time mau try [sbb dtg genting yg sblm2 ni bkan gua tak brani, cuma lebeh prefer dok bwah and pecah perut gelak2 kan org]... Tp aritu, gua dipakse oleh sahabat2 utk menaiki bende alah tu. Gua terpakse la bwat2 brani kan [mmg berani pon la wei]... 1st try, bnde tu naik laju dan brenti kat puncak die yg tinggi nak mmpos [gua nmpak dari atas ade sorg makcik tu kecik je mcm ulat lampu, makcik tu plak pimpin tangan anak anak die masa tu, mmg gua nmpak mcm ulat lampu ngah pimpin tangan anaknya melintas jalan utk ke tadika di seberang jalan]... Dgn tiba2, bnda tu jatuh dgn laju nye. Masa tu tak tau gua nak gmbarkan cmne perasaan gua. Bontot gua pon tak jejak kat seat and nak jerit pon tak kuar suara. Pastu die naik balik laju2. Pastu trun balik, naik balik, then trun balik. Tp yg btol2 bg impact mase 1st falling tu la. Sampai tertinggal jantung gua kat atas, tp gua tak sempat nak amik balik masa tu sbb nga cuak. Pastu gua kirim kat ada sorg cina yg naik lepas gua, sruh dia tolong bwak trun. Malangnya boleh pulak dia bwak trun jantung org lain, then gua pakse dia naik skali lg amik jntung gua yg betol2. Bila dah dpt balik, gua pasang smula, tp tersilap pasang plak, terpasang terbalik sbb masa tu kabus tebal, tak bape nmpak yg mane atas yg mane bwh [smpai skang jntung gua maseh terbalik lg ni]... Gua naik space shot ni 2x je. Cukup la utk cite kat cucu2 nnt. Pasni gua sumpah tak mau naik lg dah. SUMPAH! Bia la org nak ckp ape pon.

Cuak : * * * * * * * * * * * * * * * * * * infiniti~

Pirate Ship - Masa mula2 kitorg smpai trus nak naik ni, tp akak tu kata blum cukup org nak main. So, kitorg main bnde main dlu. Bila dah agak ramai, kitorg g skali lg utk naik. Kali ni berjaya. Mula2 mmg mcm geli2 je, tp smpai akhir permainanan, ianya maseh geli2 lg. Ayyo. Tp agak pening la sbb dia mcm buaian. Gua weng kejap pas abis tu.

Geli2 : * * * * *

Cyclone - Ini merupakan roller-coster pertama msia. Kira nye bnde ni wujud dr zaman tok adam lg. So, bile bnde lama, apa yg korg akan expect? Mst cikai la bnde alah ni, sure geli2 jgk la. Dah la skali naik 4org je. Kitorg pon naik la. Tp bile tgk track die, expectation mula meleset. Ini bukan geli2. Ini cuak2. Shit gler bnde tu. Cuak gak la gua dibuatnya. Tu yg muka gua ketat gler dlm pic yg kitorg beli [beli lagi sekeping, bajet nak tunjuk kat jaja jgk]... In kongklusyen, lama doesnt mean geli2 ok.

Matahari - Bnde ni bajet mcm eyes on malaysia je. Tp lg fuckin kecik. Pusing perlahan nak mampos. It's located depan space shot. So, nmpak la muka2 org yg merah padam naik space shot, then gelakkan org tu puas2 [tp gua tak tau la cmne lak org gelakkan gua masa gua naik space shot, lantak la, gua mmg btol2 cuak kot]

Geli2 : * * * * * * * * * * * * *

Flying Coster - For me, dis one terbaik. Tp yg tak terbaik nye kne byr RM10 per ride. Tp mmg puas gler la. Trase mcm spiderman + superman + cicakman. Siyes. Cuak tu takde la sgt. Ni pon gua tak tutup mata all the way. Tp bnde ni bukan free, so gua naik 1x saje.

Geli2 : * * * * *

Dinasourland - Ni la paling shit gler. Dah la tunggu lama gler, tp hasilnye mcm tahi. Dgn bot yg dinaiki from rest to a constant speed of 5km/h [Dr.Zolman said when the speed is constant, acceleration, a=0]... Mmg nak tertido gua naik bot tu. Pastu ade la persembahan dr dinasour buatan manusia which was sgt lah geli2. Bajet gua budak kelas darjah 1 cerdas ke utk diperlekehkan sebegitu rupa. Sgt2 bosan + tak puas ati tunggu lama sgt dgn hasil begitu.

Geli2 : * * * * * * * *

Dan ada la beberapa roller-coster yg agak geli2 jgk. Penat plak klu nak list smua nya. Tp smua di atas paling gua tak dapat lupakan.

Then dlm pukul 6.30p.m, kabus mula tebal dan hujan renyai2 hingga theme park terpaksa ditutup. So, kitorg tak tau nak wat pe, masuk la kat indoor theme park jap. Pastu rasa cam haus lak, dan kebetulan ade 2 org yg belum melunaskan hutang starbucks diorg. Tp disebabkan starbucks sekutu kuat Israel, servis bertukar tangan kepada The Coffee Bean. Sorg payung Hot Choc, sorg lg payung Ice Blended Mocca. Hilang gak dahaga. Lepak2 n duduk2 situ jap sbb pnat gler. Then bila smua dah kesejukan + masuk air, kitorg decided nak trun dr genting. Dan tepat 7.45p.m, kitorg mendapatkan kabel car utk trun.

Pukul 8p.m kitorg dah smpai kat kete, dan mulakan perjalanan pulang ke uniten. Di sebabkan smua dah pokai akibat berfoya-foya kat genting, so our dinner would be only at Upten. Smua mengalami pening kepala + perut masuk angin. So, pas abis makan smua dah lemau, and decided utk pulang ke kamar amanah. And not to be forgotten, keesokan harinya gua ade kelas Dr.Zolman pkul 10a.m dan jwapannya, the whole day classes di kapan begitu saje. Gua smpai bilik pukul 10p.m, gua baring dan trus tak sedarkan diri.

In kongklusyen, Function kali ni merupakan fuction of the semester [tgk la idea sape, n sape function pressiden die]... Function amat cemerlang! Moga bertemu di next function. More to come, so watch out! haha.

Ni ada skit pic of the day yg smpat di capture

reported by,

apex

1 comment:

1. klw tak silap aku laa kan..
    aku yg cadang kan naek genting dowh..
    amek credit lebeyh nmpak..